2041421204 |
Àmbit educatiu HDA-Badalona : dispositiu, funcions, procediments i treball conjunt amb els serveis educatius |
2023-2024 |
Conferència. Secundària Obligatòria |
|
|
|
3/4/2024 - 3/4/2024 (3 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
15/11/2023 - 28/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El dispositiu de l’Hospital de dia d’adolescents de Badalona és un recurs de salut mental que treballa multidisciplinarment amb joves de 12 a 18 anys. La intervenció amb el jove es basa en el Pla Terapèutic Individual (PTI) de cada un dels joves en els àmbits terapèutic, social-familiar, socioeducatiu i tot allò vinculat a l’àmbit del projecte formatiu.
Pel que fa al projecte formatiu el principal objectiu és una avaluació de les capacitats dels joves i la seva situació de cara a mantenir el vincle educatiu en la mesura del possible, pal·liar el retard de l’ingrés o reorientar cap al recurs adequat de l’adolescent en coordinació amb l’EAP i els serveis d’orientació del centre educatiu.
|
| |
Objectius |
- Conèixer el marc general d’intervenció dels Hospitals de Dia d’adolescents.
- Conèixer el marc d’intervenció de la figura del docent en els hospitals de dia.
- Compartir els objectius educatius de l’AULA d’HDA amb els orientadors del centre educatiu.
- Reflexionar respecte a les eines d’intervenció coordinada entre els diferents serveis educatius: PI, dictamen NEE, etc.
- Conèixer i millorar el circuit de derivacions, coordinacions i intervencions en cas d’ingrés d'alumnes d’un Institut.
|
| |
Continguts |
- Presentació del marc de treball i intervenció de l’hospital de dia adolescents de Badalona.
- Funcions del docent/orientador en l’Hospital de dia adolescents.
- Organització de la intervenció del docent: procés d’avaluació entrada, organització d’horaris, pla de treball, alta de l’hospital.
- Eines per atendre les necessitats educatives especials dels joves en el marc de trastorn mental greu (PI, dictamen, etc.).
- Valoracions respecte a les dificultats trobades en la pràctica: equilibri entre salut mental i recorregut acadèmic, recursos atenció a la diversitat al sistema educatiu, l’elaboració de PI, dictàmens, recursos del territori, etc.
|
| |
Formador/a |
Arnau Lopez Andreu i Noemí Paniello (Hospital de Dia) i Anna Pascual Díaz Salazar (URPI)
|
| |
Avaluació |
Valoració de la presentació.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
03/04/2024 |
- |
- |
|
| |